Cardan spate Range Rover Sport LR037028
CARDAN RANGE ROVER SPORT LR037028 -Piesa noua cu garantie disponibila imediat
Cardan spate Range Rover Sport o piesa de care poate multi nu ati auzit, sau pur si simplu nu i-ati dat importanta. Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).
Transmisia cardanica sau mai tehnic vorbind, transmisia longitudinala (deoarece ea se intinde pe toata lungimea Land Rover-ului). Cardanul spate Range Rover Sport are un rol foarte important in aceasta “ecuatie” deoarece el este cel mai lung element de sub masina care transmite miscarea de rotatie de la cutia de viteze la diferential. Cardanul se regaseste doar la masinile cu tractiune spate sau integrala, cele cu tractiune fata folosesc planetare.
Rolul principal al cardanului Range Rover este de a transmite forta motrica la diferite componente ale mașinii. De exemplu sunt masini care au cutia de viteze pozitionata in spate, langa punte, nu legata de motor, in acest caz cardanul se afla intre mari componente, sau de la cutia de viteze la cutia de de transfer atunci cand este cazul.
Defectiuni cardan Range Rover Sport. Se poate strica un ax cardanic?
Da, ca orice alta piesa si axul cardanic se poate defecta. In cele mai multe cazuri cand cardanul se strica el trebuie inlocuit cu totul. Dar fiindca este o piesa foarte costisitoare au aparut din ce in ce mai multe service-uri care se ocupa cu reconditionarea sau repararea lor.
Cardanul spate Range Rover Sport nu este o piesa care se repara usor sau care se poate inlocui asa de simplu, din cauza costurilor destul de mari. Ca si optiuni am avea cea de a-l inlocui cu unul nou desi costul nu este unul de neglijat.
Dar mai este o varianta, pe care am mai precizat-o mai sus, cea a reconditionarii, sunt multe firme specializate care se ocupa cu asa ceva. Cel mai bine apelati la o firma care are o reputatie buna pe piata, deoarece cardanele trebuiesc sa fie perfect echilibrate pentru a nu produce vibratii la turatie mare.
Daca cardanul nu este foarte bine echilibrat si acesta produce vibratii excesive, exista riscul sa strice si cutia de viteze si diferentialul. Expuse la vibratii puternice un timp indelungat, cutia de viteze si diferentialul pot ceda.